Egzaminy ósmoklasistów – nie czekaj, już z teraz zacznij się przygotowywać.

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty – matematyka

 
Charakterystyka kursu
Kameralne grupy kursów – od 5 do 7 osób
90 godzin dydaktycznych (90 x 45 minut)
Proponowany zakres merytoryczny kursu:  
Liczby i działania 
Obliczenia procentowe 
Wyrażenia algebraiczne 
Równania z jedną niewiadomą  
Figury geometryczne na płaszczyźnie 
Figury przestrzenne  
Wprowadzenie do kombinatoryki I rachunku prawdopodobieństwa 
Odczytywanie danych I elementy statystyki opisowej  
Rozwiązywanie arkuszy egzaminacyjnych  
Bezpłatny test diagnozujący przed rozpoczęciem nauki w grupie
Próbne testy w dogodnych dla Ucznia terminach (minimum 3)
Indywidualne podejście do każdego uczniami
Uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy
Wykwalifikowana kadra
Przejrzyste zasady współpracy bez żadnych ukrytych haków
Materiały dydaktyczne w cenie kursu
Możliwość lekcji zdalnych
Możliwość zajęć indywidualnych
Inter-EDU Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego
Zadzwoń do nas 600 667 865 jeśli masz pytania

 

Spotkanie z Adamem Jurkiewiczem – trenerem języka programowania Python

21 sierpnia 2021r. w siedzibie Inter-EDU odbyło się spotkanie  z Adamem Jurkiewiczem

Fot. Adam Jurkiewicz – autor wielu publikacji dydaktycznych z zakresy programowania w języku Python. Elżbieta Mordań – prezes Inter-EDU.

Trenerem  języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource.

Nawiązana współpraca otwiera szerokie horyzonty w różnych obszarach działania  takich jak np.  nauka  programowania w języku Python w Inter-EDU pod okiem mistrza i w oparciu o książkę “ Koduj w Pythonie – Tworzymy grę przygodową” której współautorem jest pan Adam Jurkiewicz.  

W Inter-EDU  powstała pracownia edukacyjna w oparciu o środowisko LINUX do nauki programowania w języku Pythan.  

Serdecznie zapraszamy do świata algorytmów, aby lepiej zrozumieć nowe technologie i aplikacje. 

Matura 2022

Egzamin maturalny po gimnazjum

W roku 2022 odbędzie się matura w Formule 2015. Przystąpią do niej absolwenci liceów ogólnokształcących  i  absolwenci techników roku szk.2021/2022. W informatorze na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej umieszczony jest dokładny opis egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, przykładowe zadania oraz zasady przystąpienia do egzaminu maturalnego. Przypominamy krótko ogólne zasady:

1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany z przedmiotów obowiązkowych oraz przedmiotów dodatkowych i składa się z części ustnej oraz z części pisemnej.

Przedmioty obowiązkowe:

Część pisemna:

Przedmiot obowiązkowy – część pisemnaPoziom egzaminu
Język polskiPodstawowy
Język obcy nowożytnyPodstawowy
MatematykaPodstawowy
Język mniejszości narodowej (wyłącznie absolwenci szkół i oddziałów z językiem nauczania danej mniejszości narodowej) Podstawowy

Część ustna:

Przedmiot obowiązkowy – część ustna Poziom egzaminu
Język polskiBez określenia
Język obcy nowożytnyBez określenia
Język mniejszości narodowej (wyłącznie absolwenci szkół i oddziałów z językiem nauczania danej mniejszości narodowej) Bez określenia

Przedmioty dodatkowe wybór spośród:

Przedmiot dodatkowe – wybór spośród Poziom egzaminu
Język polskiPoziom rozszerzony
MatematykaPoziom rozszerzony
Fizyka Poziom rozszerzony
Chemia Poziom rozszerzony
Informatyka Poziom rozszerzony
Biologia Poziom rozszerzony
Geografia Poziom rozszerzony
Historia Poziom rozszerzony
Filozofia Poziom rozszerzony
Historia muzyki Poziom rozszerzony
Historia sztuki Poziom rozszerzony
Wiedza o społeczeństwie Poziom rozszerzony
Język obcy nowożytny Poziom rozszerzony lub dwujęzyczny
Język łaciński i kultura antyczna Poziom rozszerzony
Język mniejszości etnicznej Poziom rozszerzony
Język mniejszości narodowej Poziom rozszerzony
Język regionalny Poziom rozszerzony

2. W przypadku egzaminu maturalnego z przedmiotów dodatkowych:

  • absolwent przystępuje obowiązkowo do jednego egzaminu w części pisemnej 
  • absolwent ma również prawo przystąpić do egzaminu z nie więcej niż pięciu kolejnych przedmiotów oprócz przedmiotu, o którym mowa w punkcie a.
  • wybór przedmiotu nie jest zależny od typu szkoły, do której absolwent uczęszczał, ani od przedmiotów, których uczył się w zakresie rozszerzonym w tej szkole.

3. Aby zdać egzamin maturalny, absolwent musi:

  • otrzymać co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego w części ustnej i w części pisemnej
  • przystąpić do egzaminu z jednego przedmiotu dodatkowego w części pisemnej (i egzamin ten nie może zostać mu unieważniony).

4. Egzamin uważa się za niezdany, jeżeli:

  • nie został spełniony którykolwiek z warunków podanych w punkcie 2.

oraz/lub

  • egzamin z któregokolwiek przedmiotu obowiązkowego lub z jedynego przedmiotu dodatkowego w części pisemnej został unieważniony albo w trakcie samego egzaminu, albo w wyniku stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań podczas sprawdzania prac.

5. Jeżeli zdający nie zda któregokolwiek egzaminu z przedmiotu obowiązkowego w części ustnej, nie powinien rezygnować z przystępowania do kolejnych egzaminów w tej samej sesji, zgodnie z określonym harmonogramem.

6. Wyniki egzaminów z przedmiotów dodatkowych, do których absolwent przystępuje dobrowolnie, nie mają wpływu na zdanie egzaminu. Odnotowuje się je jednak na świadectwie dojrzałości.

7. Absolwent, który zdał egzamin maturalny, otrzymuje świadectwo dojrzałości i jego odpis.

8. Świadectwo zawiera szczegółowe wyniki, jakie zdający uzyskał. W przypadku egzaminów w części pisemnej (zarówno z przedmiotów obowiązkowych, jak i dodatkowych) podane będą dwie liczby: wynik w procentach oraz wynik na skali centylowej.

  • Wynik w procentach to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które absolwent uzyskał za rozwiązanie zadań zawartych w arkuszu egzaminacyjnym. Na przykład jeśli absolwent za rozwiązanie zadań z matematyki na poziomie rozszerzonym zdobył 39 punktów spośród 50 możliwych do zdobycia, to uzyska wynik równy 78%.
  • Wynik na skali centylowej to odsetek liczby maturzystów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego przedmiotu na danym poziomie wynik taki sam lub niższy niż dany absolwent. Na przykład zdający, którego wynik centylowy z matematyki na poziomie rozszerzonym wynosi 82, dowie się, że 82% wszystkich maturzystów, którzy przystąpili do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym, uzyskało za rozwiązanie zadań wynik taki sam jak on lub niższy, a 18% maturzystów uzyskało wynik wyższy.